فرش ماشینی

فرش ماشینی، فرش ماشینی ایرانی، گلیم فرش ماشینی، فرش ماشینی دست دوم

فرش ماشینی

فرش ماشینی، فرش ماشینی ایرانی، گلیم فرش ماشینی، فرش ماشینی دست دوم

المان های موثر بر قیمت فرش ماشینی

عوامل موثر بر قیمت فرش ماشینی را در زیر می توانید ببینید. البته باید متذکر شد که این عوامل عوامل مهمی هستند اما تنها عامل نیستند بلکه مواردی چون شانه فرش ماشینی، نوع آهار و جنس آن هم در قیمت فرش ماشینی تاثیر می گذارد. برای اطلاعات بیشتر در مورد فرش ماشینی و قیمت های آن لاین فرش به لینک زیر مراجعه نمائید.

تراکم بافت فرش ماشینی

تراکم عرضی و طولی هر دو از عوامل بسیار موثر در قیمت فرش هستند. تراک عرضی را با شانه مشخص می کنند. مثلا می گویند این فرش، فرش پانصد شانه یا هفتص شانه است. البته در صورتی که تراکم یک فرش دوهزار و صد باشد این به معنی این نیست که در هر متر دو هزار و دویست گره زده شده است. دستگاه تکسیما سه پودی در هر متر هفتصد گره می زند و دستگاه وندویل دو پودی در هر متر هزار و پنجاه گره.

برای فرشهای با تراکم دو هزار و پانصد و پنجاه در هر متر هشتصدو پنجاه گره زده شده است نه دو هزار و انصد و پنجاه تا.


اندازه فرش ماشینی

فرش ها در اندازه های (۴-۳ متر) ، - (۳٫۵-۲٫۵ متر) و - (۳-۲ متر) بافته می شوند گران مایه ترین فرش فرش ۴-۳ است و قیمت فرش ۳-۲ نیم بها است. قیمت فرش ۳٫۵-۲٫۵ هماهنگی  با فرش (۴-۳ متر و ۳-۲ ندارد.

مثلا اگر قیمت یک فرش ۴-۳  متری n دلار  باشد، قیمت فرش ۳-۲  نیم آن خواهد بودولی  فرش ۳٫۵-۲٫۵ این تناسب را رعایت نمی کند.. این دلیل نا معقول است ، چون کارخانه ها عموما در کنار فرش ۳٫۵-۲٫۵ تابلو فرش پادری  هم می بافند.

توجه داشته باشید که عوامل دیگری مانند تعداد شانه فرش، جنس نخ، نوع آهار هم در کیفیت و قیمت فرش ماشینی تاثیر دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.